Pole magnetyczne i abonament


Telefoniczna konsultantka  tak długo mnie przekonywała, że dałem się namówić na wizytę w Centrum  Metabolicznym. Mieści się ono  przy Wałach Piastowskich 1 (Zieleniak). Przyjęto mnie bardzo miło, co od razu wzbudziło moją podejrzliwość. Wszak nie jest to standard w placówkach służby zdrowia. Jeden z rehabilitantów przeprowadził mini wywiad medyczny, jakaś lekarka zmierzyła mi ciśnienie, a drugi rehabilitant zaprowadził mnie do sali z leżankami. Pokryte one były matami podłączonymi do prądu. Jak się wkrótce dowiedziałem – poddano mnie i jeszcze parę innych osób zabiegowi o nazwie pole magnetyczne, cokolwiek to znaczy.

Podczas owego zabiegu jedna z założycielek i zapewne właścicielek wspomnianego centrum przedstawiła korzyści wynikające z posiadania abonamentu na usługi tej placówki. Wymieniła ich wiele, na przykład nielimitowany dostęp do 21 specjalizacji lekarskich bez skierowania, diagnostykę laboratoryjną (raczej podstawową) również bez skierowania i zabiegi fizykoterapii i kinezyterapii. Główną zaletą tych wszystkich świadczeń  jest - według prelegentki -  krótki czas oczekiwania w porównaniu z placówkami działającymi w ramach NFZ. Skoro jednak coś ma być szybkie i dokładne, to musi kosztować. I tu dochodzimy do sedna….

W ramach czteroletniego abonamentu miesięczna składka wynosi zwykle 350 zł, ale teraz – z racji dni otwartych – tylko 240 zł. Mało tego, jeżeli zdecydujemy się uiścić całą należność za jednym zamachem, to zamiast 11 520 zł zapłacimy tylko 9 000 złociszy. Można też wykupić abonament na krótszy okres, na przykład na rok. Wtedy miesięczna opłata wyniesie 450 zł.

Na pewno nie skorzystam z tej oferty. Dlaczego? Po pierwsze, jestem jeszcze w miarę zdrowy. Po drugie, jeżeli zachoruję, to w pierwszej kolejności będę szukał pomocy w publicznych placówkach zdrowia. W końcu po coś opłacam to ubezpieczenie zdrowotne. Jeżeli zaś los zdarzy, że będę potrzebował natychmiastowej pomocy, bez konieczności oczekiwania w kolejkach, to zapłacę za prywatną konsultację czy zabieg. Jestem przekonany, że wyjdzie mi to taniej niż wymieniony wyżej abonament. Ale ponieważ  każdy ma wolną wolę, to nikomu nie odradzam ani nie doradzam przystępowania do podobnych do powyższej inicjatyw gospodarczych.
P.S. Na zachętę otrzymałem jeszcze voucher na masaż częściowy lub pole magnetyczne. 



6 komentarzy:

  1. Do Centrum Metobilicznego trafiłem 3 miesiące temu, od tego czasu miałem wykonane liczne badania których nigdy bym nie uzyskał w NFZ, jak sprawdzałem z Cennikiem z Diagnostyki to koszt tych badań wyniósł by mnie ok. 2,5 tys zł. Od 2 miesięcy uczęszczam na rehabilitacje, a także odbyłem kilka wizyt lekarskich. Podsumowując nie żałuje podjętej decyzji i polecam wszystkim którzy potrzebują kompleksowej opieki. Pozdrawiam Roman

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałem wyżej - nikomu nie doradzam ani nie odradzam. Ważne jest , żeby ka,tu był zadowolony ze swojego wyboru.

      Usuń
    2. Niestety co do uczciwości Centrum Metaboliczne sp. z.o.o. Wały Piastowskie 1 mam negatywne doświadczenie.
      Mimo, że w umowie dostępu do usług medycznych jest zagwarantowane odstąpienie od niej to od ponad trzech miesięcy nie można doczekać się zwrotu wpłaconych kilku tysięcy złotych.
      Mimo podpisanej ugody firma nie wywiązała się z niej do dnia dzisiejszego.
      Pod względem dostępu do usług medycznych nie mam informacji.
      Niestety uczciwość w każdym stopniu jest ważna, w tej firmie jej nie totalnie brak.
      Pozdrawiam Waldemar

      Usuń
  2. Informacja o Centrum Metabolicznym sp. z o.o. Gdańsk Wały Piastowskie 1
    Niestety firma ta jest nieuczciwa.
    Mimo, że w umowie dostępu do usług medycznych jest zagwarantowane odstąpienie od niej to od ponad trzech miesięcy nie można doczekać się zwrotu wpłaconych kilku tysięcy złotych.
    Firma ta nie wywiązała się z niej do dnia dzisiejszego (09.08.2019) ze zobowiązanie mimo monitów i wezwań a także podpisania przez kierownika w/w Centrum zobowiązania, że dokona zwrotu należnej kwoty w przeciągu 14 dni. Na dalsze monity firma nie odpowiada.
    Pod względem dostępu do usług medycznych nie mam informacji.
    Niestety uczciwość w każdym stopniu jest ważna, w tej firmie jej nie totalnie brak. Pracownicy w recepcji nie podpisują czytelnie otrzymywanych pism, a osoba określającą się kierownikiem podpisuje porozumienie/ugoda i nie realizuje je.
    Ostrzegam potencjalnych klientów Waldemar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że Pan o tym napisał. Trzeba nagłaśniać takie zachowania.

      Usuń
  3. też mam duuuże wątpliwość co do uczciwości tej firmy. Mimo, że gwarantują możliwość odstąpienia od umowy przeciągają sprawę w nieskończoność. Myślę, że nie zobaczę już wpłaconych pieniędzy, niestety ta łatwowierność sporo mnie kosztowała. Tym bardziej, że brak możliwości kontaktu. Na maile nie odpowiadają, telefonów nie odbierają, pozostaje tylko kontakt osobisty, ewentualnie korespondencja pocztowa, ale na odpowiedź trzeba czekać 14 dni roboczych. Obiecują, że już na pewno nastąpi zwrot pieniędzy, ale wymyślają ciągle nowe powody dla których przelew nie może nastąpić. Po ostatniej wizycie otrzymałam informację, że tylko przez ich prawnika mogę załatwić sprawę i prawnik będzie się ze mną kontaktował tylko listownie. Marnie to widzę, ale nie zamierzam rezygnować, nawet jeśli nie otrzymam mojej kasy to będę ostrzegać potencjalnych klientów, żeby nie dali się naciągnąć tak jak ja.

    OdpowiedzUsuń

Esencja Cejlonu

  Poniedziałek, 05.02.24 W niedzielę czwartego lutego wylatujemy z Okęcia zgodnie z planem, czyli o 15.05.   Boeing 347,   należący do...

Posty