czwartek, 18 lutego 2016

Uwaga na fałszywe maile



Otrzymałem wczoraj maila o treści:



Data: 17.02.2016 r.



Dostęp do Twojego konta iPKO został zablokowany!



W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy konto w systemie iPKO, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.
W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na:



www.ipko.pl
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół PKO Bank Polski



W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Infolinia 801 307 307



Ten e-mail został wygenerowany automatycznie. Prosimy na niego nie odpowiadać. Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 15, 02-515 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000026438; NIP: 525-000-77-38 REGON: 016298263; kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 zł.



Nie wzbudził on mojego zaufania. Najpierw zalogowałem się więc na swoje konto. Nie było z tym żadnych problemów. Miałem więc pewność, że mail jest dziełem oszustów. Mimo to, w celach eksperymentalnych,  kliknąłem w podany link (www.ipko.pl). Otwarciu strony zapobiegł jednak mój program antywirusowy, który wyświetlił komunikat, którego screen tu zamieszczam. Może się  jednak zdarzyć, że komuś strona się otworzy bez ostrzeżenia lub też zostanie ono zignorowane. Jeżeli potem ten ktoś poda swój login i hasło, to może być pewny, że wkrótce pożegna się  ze swoimi pieniędzmi zgromadzonymi na danym rachunku. A zatem apeluję o zachowanie czujności.

2 komentarze:

  1. Ja niedawno otrzymałem mail niby z poczty polskiej o jakiejś zapłacie, więc z ciekawości poszedłem na pocztę i zapytałem czy wysyłali mi maila o jakieś opłacie. P ani z okienka powiedziała, że poczta nie wysyła żadnych maili do klientów, więc to był oszust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, pełno ich na każdym kroku...

      Usuń