Parasol nad Rydzykiem i nad Polską

 

Furorę w sieci zrobiło zdjęcie, na którym widać dyrektora Radia Maryja ochranianego potężnym parasolem. Szczególne wzburzenie wywołał fakt, że parasol trzymał – jak się wszystkim zdawało – żołnierz. Fakty były nieco inne, o czym tak oto napisałem na Facebooku:

Okazały parasol nad  znanym redemptorystą trzyma nie żołnierz WP - jak początkowo sądzono - lecz reprezentant toruńskiej jednostki strzeleckiej "Strzelec".  Nie moje małpy i nie mój cyrk, ale dziwię się trochę, że  głowy szefa Radia Maryja nie osłaniał przed deszczem żaden z jego współbraci zakonnych czy też współpracowników od licznych przecież "dzieł".

Niemal w tym samym czasie zamieściłem też takie oto zestawienie:

Terytorium  Polski  stanowi niewiele  ponad 0,2% lądowej  powierzchni  kuli ziemskiej, zaś  ludność  naszego kraju to 0,48% mieszkańców  globu oraz 2,73 % światowej  populacji katolików.  I co z tego? Nic szczególnego...

Liczyłem na jakąś dyskusję, ale nie było zainteresowanych. A na co dzień  pełno jest przecież takich, którzy wygłaszają frazesy o rzekomej polskiej potędze i o tym, że jesteśmy narodem wybranym, cieszącym się szczególnymi względami Matki Boskiej. Jednak w świetle liczb nie wygląda to tak imponująco.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Esencja Cejlonu

  Poniedziałek, 05.02.24 W niedzielę czwartego lutego wylatujemy z Okęcia zgodnie z planem, czyli o 15.05.   Boeing 347,   należący do...

Posty